„Ez nem ugyanaz” 


Kevés olyan márka van, ami annyira jól felismerhető, ha szembejön veled az utcán. Bár hozzá kell tenni, hogy viszonylag kevés ember engedheti meg magának ehhez képest, hogy ilyen ruhákban rohangáljon manapság, de az is előfordul, hogy a bátorságuk nem engedi.
De mi is teszi azzá a Desigualt, ami, hogyan is kezdődött el a Desigual sztori, ami meghódította az egész világot? 

Thomas Meyer, svájci fiatalember, alig húsz évesen vágott neki a nagyvilágnak, amikor Spanyolországban, egészen pontosan Ibizán kötött ki, ahol a tengerparton trikókat kezdett el árulni a megélhetése érdekében. Egy eléggé félresikerült üzleti döntése miatt azonban a nyakán maradt közel háromezer használt farmer, amihez olcsón jutott hozzá, így első látásra jó befektetésnek tűnt. 
Végtére, az is lett. 
A márkát ma meghatározó stílus, ekkor született meg. Meyer darabokra vágta a használt farmereket, majd a legkülönfélébb módon összevarrta őket dzsekikké. A különleges dzsekik pedig igen hamar felkeltették a vásárlók érdeklődését és pillanatok alatt elkapkodták az összes darabot, ezen sikerek után pedig a svájci fiatalember meg is alapította a saját cégét 1984-ben. 

A névválasztásban egy barátja, Isabelle Coixet segített neki, aki jártas volt a reklámszakmában, és az ő javaslata alapján lett Desigual a cég neve, ami egyetlen szóban összefoglalja Meyer öltözködéssel kapcsolatos elképzeléseit, hogy milyenek is a ruhák valójában. 

1985-ben került a piacra az első kollekció, valamint megnyitott az első márkabolt is Ibizán. Kezdetben hatalmas sikereket ért el, majd volt egy kis megtorpanás néhány rosszul sikerült üzleti lépés révén. Az egyik kollekció sokkal extravagánsabbra sikerült a kelleténél, ami majdnem csődbe juttatta a fiatal céget. Azonban tanultak a hibából, és visszakanyarodtak a kevésbé túlzó darabok felé, s a kilencvenes évekre ismét jelentős sikereket értek el. A rákövetkező években a spanyol piacon való növekedést volt az elsődleges cél, majd tovább terjeszkedtek a szomszédos Portugália és Franciaország irányában. 
A legnagyobb lépés 1992-ben következett be, amikor Thomas Meyer megismerkedett Manel Adellel, akiben megvolt az a fajta üzleti mentalitás, ami a tervezőből hiányzott, és a márka új lendületet kapott. 
Innentől kezdve a rákövetkező húsz év a tudatos, apró előrelépésekről, a brand építéséről szólt. Megerősítették a hazai piacuk, majd a portugál- és a francia piac után szinte egész Európát meghódították, majd a tengerentúlon is jelentős szerephez jutottak. A huszadik század végére megjelent az első férfi kollekciójuk, majd 2004-ben gyerekruhákat is kezdtek gyártani a folyamatos termékpaletta bővítése mellett. 

Napjainkban a márka már az egész világon elérhető, San Franciscotól egészen Szingapúrig. Thomas Meyer álma megvalósult, hogy az emberek vidám, egymást inspiráló, megfizethető ruhákat hordanak. Akkoriban ezt lehetetlennek gondolták, azonban a különleges üzleti modellnek és a ruháknak köszönhetően mindez megvalósult. 

„Mi csak tesszük a dolgunkat. A márkának van egy személyes, meghatározott stílusa, ami több, mint a divat diktálása” - Manel Adell 

De mi is az a Desigual életérzés? 

 Divatos - Állandóan követik a trendeket
 Egyedi  - Minden darabja egy műalkotás
 Stílusos - Magában definiálja minden elemét
 Időtlen  - Sosem megy ki a divatból
 Gondtalan  - Egy darabbal már könnyedén feldobhatsz egy átlagos szettet
 Utánozhatatlan  - Kényelem és divat kéz a kézben, nem kell egyikőjükről sem lemondanod
 Addiktív  - Ha egyszer rákapsz, nem akarod majd abbahagyni
 Látványos - Garantáltan bevonzza a tekinteteket

Thomas Meyer technikája egyszerre világvezető és utánozhatatlan. Különféle anyagokat, amelyeknek látszólag semmi közük egymáshoz, dolgoz össze egy ruhán belül, amik tökéletes harmóniában állnak össze egy egésszé. Lendületes, mozgalmas, színes. Semmivel sem összehasonlítható
Különleges erővel bírnak. Hiszen ugyanaz a minta a kabáttól kezdve, a cipőig megtalálható, mégsem adja azt az érzést, mintha minden a másik meghosszabbítása lenne. Ezzel szemben pedig képes rá, hogy egy egyszerűbb öltözéket is remekül feldobjon. Egyszerre szemet gyönyörködtető, miközben kitűnik az is, hogy egy olyan ember tervezte, aki a kényelmet is előnyben részesíti, és nem enged a divat rovására. 
Virág, mandala, hímzés és egy szokatlan mintájú anyag.
Érdekes, hogy első pillantásra egy teljesen oda nem illő anyag, mégis tökéletesen beleillik a képbe. Feltűnő, mégsem túlzó.
És nem csak a fiatalok számára! 
Időtlen és kortalan, nemhez sincsen kötve. Az élet minden területén jelen van, az elegánsabb daraboktól kezdve, az utcai viseletekig.


De hogy mennyire is olcsó? 

Külföldön közép-árkategóriának számít. Magyar átlagviszonylatban azonban egyáltalán nem olcsó, hiszen egy póló már 30.000-nél kezdődik eredeti áron, ám mivel mi outlet vagyunk, már 6-8 ezer forint között találsz már egészruhát is, nem csupán egy pólót.

Egy desigual termék eredeti áron:

  • póló  108 € (33638 Ft) 
  • ruha vagy farmer 159 € (49523 Ft)
  • kabát 259 € (80670 Ft)
  • szoknya 129 € (40179 Ft).

Kezdőknek útmutató


Nem ismered a márkát, nem tudod hogy fogj neki, hogyan is kombináld össze az eddigi ruhatáraddal?
Nem kell kétségbeesni, rengetegen bajlódnak ezzel a kérdéssel és nem merik megvenni a kiszemelt ruhadarabot emiatt. 
A minták ízléses párosítása valóban nehéz feladat, de nem kell tőle megijedni, hiszen egyáltalán nem szükséges egyből ezzel kezdeni.

Íme a recept hozzá:
  1. Elsőként próbálkozz egyetlen egy desigual darabbal. A példa kedvéért legyen ez egy felső, de egy szoknyával is tökéletesen működhet (meg igazából bármivel).
  2. Vegyél fel hozzá egy egyszerű farmert (szoknyához mondjuk egy egyszínű felsőt), amit mindennap szoktál hordani.
  3. És itt így igazából ennyi.
Egyáltalán nem bonyolult! Benne van persze, hogy ki kell lépni mindenkinek a saját komfortzónájából. Valóban más mint a legtöbb boltban kapható ruha. De a minősége éppolyan jó, mint a stílusa. 
Csak tégy egy próbát vele!
Adj egy esélyt neki!
Adj egy esélyt magadnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése