"Német minőség a divatvilágban"
1962
A céget 1962-ben alapították
Hamburgban, amikor Uwe Schröder a Henke & Co tulajdonosa, Hans-Heinrich
Pünjer üzleti partnere lett. A társaság frottír törölközőket importált először Indiából,
amelyeket eladtak Németországban, ezzel szereztek kezdő tőkét.
A rákövetkező években bővítették
ki a termékpalettájukat férfi ingekkel, alsóneműkkel és kordbársony
nadrágokkal.
A két alapító ekkor kezdte el „Tom”
név alatt forgalmazni a kordbársony nadrágokat.
1979
Ahogyan a vállalat növekedett, Schröder és Pünjer rájött, hogy szükségük lenne egy könnyen megjegyezhető, egyszerű névre, ami a nemzetközi és a hazai piacokon is éppúgy helytáll. A szabóasztal mellett jött az ötlet, hogy a már jól ismert „Tom” nevet kombinálják az angol „tailor” (kiszab, szabó) kifejezéssel.
Így jött létre a név, az első
sportruházati kollekciójuk pedig már e név alatt került a boltokba.
1990-es évek
A kilencvenes évek közepén a
vezetők úgy döntöttek, hogy szakítanak a korábbi hagyományaival, s a férfi
ruházat mellett elkezdett gyerekruhákat is gyártani, majd különböző licencpartnerek
bevonásával, ékszerek is kerültek a termékpalettára. A legnagyobb lépés pedig
1999-ben történt, amikor elindították a TOM TAILOR Women vonalat, és a hölgyek
számára is kezdtek ruhát árusítani.
2000-es évek
2006-ben, Dieter Holzer először
ügyvezető-, majd később vezérigazgatóként került a cég élére, miközben az
alapító, Uwe Schröder elhagyja az igazgatói széket, majd a cég
felügyelőbizottságának tagja lesz. A cég teljesen átformálódott ezt követően,
mivel a nagykereskedő szerepből áttértek egy vertikális üzleti modellé, így a
kiskereskedelem vált stratégiailag kulcsfontosságú elemmé.
Ebben az évben léptek be az
online kereskedelem világába is elindítva webáruházukat. A céljuk az volt
ezzel, hogy növeljék a márka elérhetőségét szerte a világon.
Egy évre rá, 2007-ben, bemutatták
TOM TAILOR Denim Man és TOM TAILOR Benom Woman nevezetű brandjüket, amely külön
foglalkozik a farmerek gyártásával nemekre lebontva.
2010
Pénzügyileg és vállalatvezetési szempontból volt jelentős. A vállalat 2010. március 26-án bejegyzésre került a német tőzsdén és azóta is szerepel rajta. Létrehozták a saját beszerzési szervezetüket TOM TAILOR Sourcing Ltd. néven Hongkongban, hogy helyettesítse a küldő ügynökök szerepét.
Továbbá, a termékskála is bővült,
s TOM TAILOR Baby néven elindították babaruhákkal foglalkozó almárkájukat is.
2012
2012 augusztusában a TOM TAILOR
GROUP megvásárolja a BONITA-t, amely Németország egyik vezető divatmárka-gyártója
és kiskereskedője több mint 40 ügyfél számára. A BONITA-val való kapcsolat az
alábbi szavakkal jellemezték: „A termék szakértelme megfelel a kiskereskedelmi
kiválóságnak". Míg a BONITA Németországban és Európában egyike a legjobb
textilipari kiskereskedelmi szervezeteknek, a TOM TAILOR-t kiemelkedő
analitikai tervezés és termékfejlesztési folyamat határozza meg, valamint képes
gyorsan és rugalmasan reagálni a piaci trendekre.
Ugyanezen év őszén a Csoport
átveszi az ADLER gyermekdivat üzletágának irányítását.
Ezenkívül, a TOM TAILOR
POLO TEAM prémium sportruházat bevezetésével bővíti portfólióját.
2012 decemberében Európa-szerte
elindítja az e-shopot, így a TOM TAILOR márkák elérhetővé válnak Németországon
kívüli online ügyfelek számára is.
A következő évben a BONITA
elindítja saját e-shopját.
2016
2016
szeptemberében Dieter Holzer elhagyja a Társaságot. Dr. Heiko Schäfer vezérigazgatója
lett, aki 2015-ben csatlakozott a TOM TAILOR GROUP-hez, mint
vezérigazgató-helyettes. Az új menedzsment csapat a jövedelmezőséget a TOM
TAILOR GROUP stratégia kiemelt prioritásává teszi.
A csoport
középpontjában az erős magmárkák (TOM TAILOR, TOM TAILOR DENIM és BONITA) áll,
amelyek központi piacai, valamint a helyhezkötött értékesítés és az
elektronikus kereskedelem közötti szoros kapcsolat.
Mit érdemes tudni a ruháikról?
A TOM TAILOR márka a nemzetközi profilját és az „új városi
játékos” pozícióját hasznosítja. Ez a márka-hozzáállás tükrözi a márka
misszióját, hogy az életmódra és a divatra nagy affinitással rendelkező, magabiztos célcsoportokra hívja fel a figyelmet. Az új TOM TAILOR stílusok részletesek, tiszták és divatosak. A termékstratégiát és a márkaépítést a nemzetközi
zeitgeist ihlette, és a TOM TAILOR márka története alakította.
„TOM TAILOR a pozitív és gondtalan, szabad életstílust jelenti, melynek a lelke a természetes, vidám és modern attitűd. A márkát az ihlette meg és inspirálja napjainkban is, hogy a divatot életstílusként testesíti meg, az önkifejezés eszközeként, amely nem hajlandó kompromisszumokat kötni.” – Instyle
Miért nem kell tőle megijedni?
Sokadik márka, látszólag ugyanolyan, mint a többi, mégis valamiben más a többitől.
A német minőség mindenkinek számára fogalom, amit nem szükséges tovább magyarázni, és a márka ezt tökéletesen hozza is az elé állított elvárásokat. Kellemes anyagokat használnak, letisztult formában, egyszerű és elegáns barátja lehet mindenkinek és tökéletes kiegészítője a ruhatárának. Lehetetlen mellényúlni ruhaválasztáskor.
Nem találsz felesleges sallangot, leginkább a H&M-hez hasonlíthatnánk, ám sokkal magasabb minőséget képvisel nála és nem fog kinyúlni a póló a harmadik mosás után (általában 4-5 évet bírnak ki ezek a termékek).
Egyszerre, elegáns, sportos és kényelmes
Könnyen párosítható igazából bármivel,
hétköznapokra és különleges eseményekre is egyaránt, miközben tökéletes harmóniát alkot bármely összeállításban.
Adj neki egy esélyt!
Adj magadnak egy esélyt!
Tags: Márka
, Tájékoztató
, Tom Tailor
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése